Tillykke med det nye stadion, Silkeborg! | Silkeborg Radikale Venstre

Tillykke med det nye stadion, Silkeborg!

Af Johan Brødsgaard, byrådsmedlem- og kandidat til Silkeborg Byråd for De Radikale

Så skete det endelig. På en solbeskinnet mandag aften åbnede Silkeborg IF det nye, flotte og topmoderne stadion på Søholt med en sejr – og hvilken folkefest!

Der er ingen tvivl om, at arbejdet frem mod et nyt stadion har været lang – og skepsis har der været meget af. Den lod dog heldigvis til at være fejet af bordet denne aften, hvor små 10.000 mennesker var samlet til fodboldkamp.

Vi kan i dag takke vores tidligere borgmester, Hanne Bæk Olsen, for, at hun havde modet til at sætte processen om et nyt stadion i gang. En proces, der kulminerede, da byrådet traf den endelige beslutning i 2015 med Steen Vindum i spidsen. Et godt partnerskab mellem det offentlige og private aktører, der i den grad har båret frugt.

For mig står dette projekt som et bevis på, at vi i Silkeborg kan noget helt særligt. Især når vi gør det i fællesskab. Flere af disse projekter blev skubbet i gang i forrige byrådsperiode og effektueret i denne. Den kurs skal fortsætte!

Jeg ser personligt frem til flere gode stadionoplevelser, og det er der rigtig mange der gør. For modsat vores tidligere stadion, så er dette stadion ikke blot til elitefodbold, men også for bredden. Det stillede vi radikale som krav for at give vores støtte til projektet. Det er nemlig afgørende, at det bliver alles stadion.

Så tillykke med det nye stadion, Silkeborg. Vi ses på lægterne.