Kulturpakke til unge og tilflyttere | Silkeborg Radikale Venstre

Kulturpakke til unge og tilflyttere

Af Poul Elmegaard, byrådskandidat, og Johan Brødsgaard, medlem af Silkeborg Byråd for De Radikale

I Radikale Venstre kerer vi os om kulturen, og derfor agter vi at foreslå en ”kultur-pakke” til årets budgetforhandlinger.

Konkret ønsker vi, at borgere i Silkeborg Kommune, der fylder atten, skal gives en kulturpakke. Denne pakke skal give dem gratis adgang til lokale kulturelle tilbud. Dette ønsker vi at gøre for at vise folk de gode kulturelle muligheder, vi har i vores kommune - men også fordi vi ønsker at bakke op om vores kulturelle aktører, som gør Silkeborg til et godt sted at være.

Kulturen i Silkeborg Kommune skal dog ikke blot vises frem for de unge, men også for tilflyttere, der endnu ikke kender til alle de gode oplevelser, som man kan få her. Man kunne ex. give adgang til vores museer, en forestilling i Jysk Musikteater, en kamp med BSV og SIF eller en sejltur med Hjejlen. Mulighederne er mange.

Det er vigtigt, at vi alle lærer at anerkende og anvende vores kulturinstitutioner, der kan give forståelse, inspiration og gode oplevelser. Vi har i den gad brug for udsyn og indsigt for at tackle fremtidens store udfordringer, og vi ønsker derfor at åbne Silkeborg Kommune op med en kulturpakke.