Ja til fornuftig fordeling af elever | Silkeborg Radikale Venstre

Ja til fornuftig fordeling af elever

Af Johan Brødsgaard, medlem af Silkeborg Byråd for Radikale Venstre

I torsdagens avis skriver Knud Erik Nielsen (SF), at byrådet skulle have taget en anden beslutning, da man skulle fordele elever fra nye og kommende boligområder mellem Buskelundskolen, Balleskolen og Skægkærskolen.

Jeg er helt enig med Knud Erik – byrådet burde have taget en anden beslutning!

Desværre var det kun Gitte Willumsen (V) og undertegnede der stemte imod indstillingen, som konkret vil betyde flere elever til Balleskolen og færre til Skægkærskolen – og hvorfor giver denne fordeling nu ikke mening?

Jo, simpelthen fordi at Balleskolen mangler plads – og bestemt ikke flere elever – mens Skægkærskolens elevgrundlag bliver mindre og mindre. Skægkærskolen er sågar for få år siden blevet istandsat, og de nye moderne lokaler kan nemt huse flere elever – mens virkeligheden på Balleskolen, som nævnt, er den modsatte.

Det er et politisk ansvar at skabe gode velfungerende folkeskoler i vores kommune. Den opgave har man ikke løst her.

Jeg vil fortsat arbejde for en mere fornuftig fordeling af elever, og jeg er glad for, at SF nu også vil være med, altså hvis Knud Erik vælges. Det håber jeg faktisk, at han gør.