Byrådskandidater 2017

Kim Egeskov

Jeg vil arbejde for:

Kvalitet på børne- og ungeområdet
børn og unge skal opleve tryghed, sammenhæng og passende udfordringer

Kommunal sammenhængskraft
Baseret på frivillige iværksættere, mobilitet og tillid

Styrkelse af erhvervslivet
Det skal være attraktivt for erhvervsdrivende at etablere virksomhed i Silkeborg kommune

Borgerinddragelse
Hvis politiske målsætninger og strategier skal bide sig fast i den praktiske virkelighed, er det afgørende at borgerne tages med på råd – i god tid!

Svend Erik Milsgaard.

Hvinningdal. Nr. 7 på Radikale Venstres kandidatliste.

Formand for Radikale Venstre i Silkeborg.

Gennem hele mit arbejdsliv har jeg beskæftiget mig med børn og unge. Dels som skoleleder de sidste mange år, og dels som aktiv i det frivillige foreningsarbejde. Derfor vil mit fokus bl.a. være på trivsel og udvikling af børn og unge i Silkeborg Kommune. Det er bekymrende, at børne –  og ungeudvalget netop nu varsler nye besparelser på deres ansvarsområde. Den vej ønsker Radikale Venstre ikke at gå. Vi vil i stedet prioritere dette område.

Det er også børn og unge jeg kæmper for, når grøn omstilling står højt på min dagsorden. Vi skal aflevere et godt og sundt miljø til vores børn og unge. Skovbørnehaver og skolens friluftsaktiviteter er f.eks. med til at skærpe børn og unges ansvarlighed for naturen.

Vi lever på mange måder i en kold tid, hvor mange har svært ved at leve op til egne og andres forventninger. Radikale Venstre tror på en hjælpende hånd, hvor det er nødvendigt, for når vi styrker mulighederne for dem, der har det sværest, så løfter vi os alle. Derfor skal vi bl.a. gøre endnu mere for at få flere unge i uddannelse.

Radikale Venstre i Silkeborg Kommune vil samarbejdet. Det er derfor ikke det vigtigste, hvem vi samarbejder med, men derimod hvad vi samarbejder om.

Stem personligt til kommunevalget den 21. november. Dit kryds er afgørende for, hvem der skal repræsentere dig i det kommende byråd.